TřebíčDnes.cz
TřebíčDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

ŘSD: Stavba obchvatu Třebíče prošla posouzením vlivu na životní prostředí

19.01.2024
Ředitelství silnic a dálnic obdrželo rozhodnutí Krajského úřadu Kraje Vysočina - Souhlasné závazné stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu na životní prostředí, k projektu "I/23 obchvat Třebíč". Dokument o 52 stranách obsahuje i několik požadavků pro zapracování do projektové dokumentace pro provádění stavby (DPS), se kterými se nyní seznamujeme a budeme nalézat řešení, jak jim vyhovět.
Foto: rsd.cz
Stavbou vnitřního obchvatu Třebíče dojde k výrazné­mu vyvedení dopravy převážně mimo zastavěná úze­mí města, jehož středem silnice I/23 dosud prochází. Nová přeložka sníží dopravní zátěž v centru. Snížení množství výfukových plynů bude mít pozitivní dopad na životní podmínky místních obyvatel.

Nynější trasa silnice dělí Třebíč v podstatě na dvě poloviny. Ve své stopě prochází městem od západu k východu přes ulice Pražská, Sucheniova, Bráfova tř., Sportovní a Brněn­ská. Ve značné části své délky přitom vede hustě obydlenou zástavbou. Vedle místních komunikací se na ní připojují čtyři silnice II. tříd, které na I/23 přivádí dopravu od okolních měst a obcí. Také to má za následek, že průměrná denní intenzita provozu přesahuje v určitých úsecích I/23 ve městě hranici 16 tisíc vozidel.

Plánovaný obchvat, jehož součástí bude 9 mostů jeden tunel a jedna lávka je ve své celé délce 5992 m připravován po navazujících částech, které jsou celkem tři. Nejdelší z nich je 4146 m dlouhá jihozápadní část, která částečně využije i stopu stávající silnice II. třídy. Na počátku úseku se přeložka napřimuje a čás­tečně kopíruje stopu současné I/23. Její úpravy a korekce začínají v prostoru rozvodny JME Ří­pov. Napojení stávající I/23 od Třebíče (ulice Praž­ská) do nově budované přeložky se nachází ve staničení km 0,946. Toto napojení je řešeno úrov­ňovou stykovou křižovatkou, která je situována do hlubokého zářezu.

Za ní se přeložka v km 1,100 od stávající trasy odpojuje a pokračuje pravostranným obloukem, v němž překonává mimoúrovňově (podjezdem) železniční trať Brno - Jihlava. Dále se trasa vy­hýbá fotbalovému stadionu a v hlubokém zářezu překříží místní komunikaci (ul. Řípovská). Křížení ulic Ří­povská a Vrchlického je provedeno na zakrytém úseku obchvatu délky 228 m (tzv. tunel Borovina). V km 1,596 je umístěna druhá úrovňová styko­vá křižovatka, která na obchvat napojuje silnici II/410 (ul. Koželužská). Tato komunikace je v rám­ci stavby kompletně rekonstruována. V její trase pak přeložka pokračuje až do km 2,408, odkud od křižovatky u Janova mlýna vede v nové stopě a pravostranným obloukem prochází 103 m dlou­hým přemostěním přes část Libušina a Terovské údolí. V městské části Horka - Domky trasa míjí nedaleké zahrádkářské kolonie Libuše a Mojmír. Podél osady prochází přeložka po zemědělsky využívaných pozemcích. V km 3,581 přemosťuje obchvat nová přeložka místní komunikace (ul. Vltavínská), která poslouží hlavně chodcům a cyklistům. Trasa první části poté končí na nové mimoúrovňové okružní křižovatce se silnicí č. II/360 (ul. Znojemská), kte­rou podchází.
Od ní pokračuje v přímém směru a převážně v zářezu druhá část, která je umís­těna v trase ul. Spojovací. Podél ní vedou z obou stran souběžné jednosměrné komunikace.

Třetí část začíná mimo­úrovňovou křižovatkou Hrotovická. Stejnojmenná ulice povede nad přeložkou I/23 po okružní křižo­vatce. Dále trasa vede v obloucích a klesá až do údolí řeky Jihlavy, kde je navržena mimoúrovňová trubkovitá křižovatka MÚK Brněnská (se šesti větvemi) se silnicí II/360. Současná křižovatka ulic Sportovní - Brněnská - Rafaelova je uprave­na na okružní křižovatku ve stávající poloze. Trasa obchvatu ve směru na Brno je ukončena v místě stávající stykové křižovatky, kterou se připojuje místní komunikace z ulice Ptáčovský žleb k silnici Brněnská.

Předpokládaná cena stavby je 4205,60 mil. Kč bez DPH. Odhadovaná výstavba obchvatu by měla trvat cca 3 roky.

Zdroj: ŘSD ČR
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Správa železnic: Vlaky na Vysočině pojedou stošedesátkou

Správa železnic pokračuje v intenzivní modernizaci havlíčkobrodské trati. V úterý slavnostně zahájila ve Vlkově u Tišnova hned tři stavby. Celkovou obnovou projde tamní stanice a navazující úsek do Křižanova, díky úplnému přerušení provozu bude ...

Společnost Elektrárna Dukovany II ze Skupiny ČEZ obdržela doplněné nabídky od uchazečů na stavbu nového jaderného zdroje v Dukovanech

Společnost Elektrárna Dukovany II (EDU II), stoprocentní dceřiná společnost ČEZ, obdržela doplněné nabídky na stavbu nového jaderného zdroje v Dukovan ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

ČEZ: Třetí blok Jaderné elektrárny Dukovany dosáhl výkon 513 MW, poprvé v historii

Energetici v Dukovanech dosáhli plánovaného zvýšení elektrického výkonu 3. výrobního bloku - špičkově až 513 MWe. Právě třetí výrobní blok ze čtyř duk ...

Kraj Vysočina začal s výstavbou Společného depozitáře v Pelhřimově

Velká část cenných archeologických nálezů a historických artefaktů z Vysočiny bude v budoucnu uložena na jednom místě, ve Společném depozitáři v Pelhř ...





Úterý 7.5.2024
Kraj Vysočina
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes